Loading

ניקוי מערכות סולאריות – שמירה על השקעה

מערכות סולאריות הפכו משנת 2008 למצרך השקעה מבוקש. תעריף ההזנה הגבוהה, בשילוב עלויות התקנה במימון נוח ותחשיבי החזר ריאלי מפתים הפכו את הנושא לשיחת היום בקרב בעלי בעלי גגות מסחריים, קיבוצים, מושבים ובתים פרטיים. על הנייר השקעה על גבול המושלמת. אלא שרוב הפרסומים בנושא הם מטעם חברות ההתקנה והבנקים. אין זה אומר ש"אין אמת בפרסום" אלא שבתהליך ההקמה לומדים המשקיעים שיש עוד כמה נושאים שיש לתת עליהם את הדעת. החזר ההשקעה מבוסס על נתון מרכזי אחד – יעילות המערכת.

יעילות מערכת סולארית בנויה מכמה מרכיבים עיקריים. חלקם מבוססים על הרכיבים המותקנים (פאנלים, ממירים, כבלי העברה וכדומה) ומרכיב התחזוקה. עיקרי מרכיב זה הוא ניקיון המערכת ויכולתה לקלוט כמה שיותר קרינת קרני שמש. למעשה, ניתן לחשוב על מערכת סולארית כמו על אוטו חדש. בהתחלה, הוא נקי, נוח, יפה ומבריק. המנוע חלק וצריכת הדלק היא כפי שרשום בעלון לצרכן. אלא שעם הגשם הראשון ואחרי כמה קילומטרים, האוטו אינו יפה כפי שהיה בניילונים, צריכת הדלק עולה והיעילות יורדת. מה עושים? מנקים את המנוע, מנקים את האוטו ומתחזקים אותו על מנת לשמור על יעילותו (ומחירו בשוק). אותו הכנ"ל לגבי מערכת סולארית. חייבים לתחזק, ובעיקר – לשמור על ניקיונה וניקיון הפאנלים.

כל זה נשמע כמעט מובן מעליו – ככל שהפאנלים נקיים יותר, כך הם קולטים יותר קרינה ומייצרים יותר חשמל. אך זה אינו תהליך פשוט ויש להשאירו למקצוענים. כיום, מפתחות חברות סולאריות רובוטים ומערכות ניקוי מורכבות על מנת להבטיח ניקיון יעיל ואופטימאלי של פנלים., דבר זה מלמד על תהליכי ייעול ולמידת לקחים שהתעשייה הסולארית הפיקה אחרי פעילות של קרוב לחמש שנים.

כל זה מתקשר למערכת שעל הגג בכך שגם אותה יש לנקות. לא מומלץ לעלות על הגג עם דלי מברשת וסמרטוט. ראשית, שערות של מברשת לא נכונה עלולות לשרוט את הפאנלים ולפגע ביעילות המערכת בצורה בלתי הפיכה. שנית, המים בישראל הם מים קשים, מלאים באבנית, כלור ושאר תוספות. כל אלה אולי יסיעו למערכת להיראות נקייה ומבריקה אך משאירים שאיריות. תחשבו על תחתית הקומקום ותראו את התוצאות האפשריות לאורך זמן. אלא הרסניות לפאנלים סולאריים ועשויים גם הם לפגוע בתפוקת המערכת עד כדי נזק בלתי הפיך. תכשירים ביתיים כגון אקונומיקה וליזול עשויים לפגוע או לעכל את הסיליקון ובכך ליצור גם כן נזק בלתי הפיך למערכת, אשר הביטוח אותו רכשתם ואחריות היצרן לא יכסו. במילים פשוטות – תהיה לכם מערכת סולארית עם פאנלים הרוסים שתיאלצו להחליף בעלות לא קטנה על מנת להחזיר את ההשקעה הראשונית על המערכת.

כולנו יודעים איך לעשות הכל. להחליף שמן מנוע, לנקות את הקומקום עם חומץ, ולנקות את הבית. אלא שמערכות סולאריות ביתיות אינן כל אלה, והידע הציבורי על תחזוקתן קטן. לשם כך קמה חברת סולאר קלין, בעלת הידע והניסיון לנקות ולתחזק מערכות סולאריות. לסולאר קלין התכשירים, הכלים (והביטוח לעבודה בגובה שאין לכל אדם מהישוב) על מנת לטפל לכם במערכת מבלי לסכן אותה. עם ציוד מקצועי ומאושר על ידי יצרני פאנלים, כוח אדם מיומן בעל שעות רבות של ניקוי פאנלים סואלריים ופעילות בשוק התעשייתי, כיום החברה פונה גם לשוק הפרטי שזקוק גם הוא לשירותי ניקיון מערכות סולאריות. חשבו על זה ככה, כשאתם לוקחים את האוטו למוסך לטיפול על מנת לשמור עליו, סולאר קלין היא המוסך למערכת הסולארית שלכם.
שמרו על ההשקעה שלכם, תחזקו אותה ואותה השקעה תחזיר לכם את עצמה מהר יותר.

 

שם הכותב: מיכאל גנקין מנכ"ל חברת סולאר קלין

 
הצטרפו ללקוחותינו !!
אנו מזמינים אותכם להצטרף לכלל לקוחותינו ולהינות משירות אמין, מקצועי ויעיל. אנו עובדים בפריסה ארצית ומתחזקים היום מעל ל150MW של מערכות סולאריות על גגות וקרקעיות לפרטים 053-5898681  


ניקיון מערכות סולאריות
אנרגיה סולארית - ניקיון מערכות סולאריות
שטיפת מערכות סולאריות
שטיפה/ ניקוי מערכות סולאריות.
     
כל הזכויות שמורות לסולאר קלין ©       info@solarclean.co.il   057-5898681 | 057-7730151   077-5469102
© Copyright 2011 Studio-POV בניית אתרים